LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till den e-post, du angav vid ordertillfället. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart. Mailet kan hamna i din skräppost, så kolla även där.
Om du önskar ändra en beställning i efterhand, så kan vi hjälpa dig så länge din order inte blivit behandlad. Du kontaktar då kundtjänst antingen via mejl info@dimoda.se eller via tel. 0301-43395 (helgfria dagar).

Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 1–3 arbetsdagar från beställningsdagen. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta senast 7 dagar efter köptillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Dimoda.se betalar inte någon kompensation vid leveransförseningar. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella pris fel. Vid frågor kontakta kundtjänst: info@dimoda.se

Transport

DHL är vår transportör vid leveranser till utlämningsställe. Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till vår kundtjänst, antingen via telefon 0301-43395 eller via e-post info@dimoda.se.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till DHL:s närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till det mobilnummer du angav vid beställningstillfället. Du visar kollinummer och medhavd giltig legitimation, för att lösa ut din order.
Väljer du att hämta i vår butik är det fraktfritt och du kan oftast hämta redan samma dag.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Dimoda tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

BETALNINGSVILLKOR

Allmänna

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Dimoda.se. Genom att beställa varor på dimoda.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på dimoda.se.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Dimoda reserverar sig mot eventuell slutförsäljning, vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Klarna – Smidigt och säkert

Vi samarbetar med Klarna Checkout och de betalningssätt som Ni kan välja på är:
-Faktura
-Delbetalning
-Kortbetalning
-Swish
-Internetbanken
För övriga villkor se Klarna.se

EJ UTHÄMTAT PAKET

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Priser

Alla priser på dimoda.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en leveransavgift om den underskrider 599kr.

BYTES- & RETURRÄTT

Allmänna

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Returfrakten kostar från 59:- om du använder dig av vår returadresslapp, vilket rekommenderas.
Kläder får provas, men ej användas. Var försiktig med smink, parfym etc. Skor ska endast testas inomhus. Alla etiketter och originalförpackningar, såsom skokartonger, ska skickas tillbaka. Vi förbehåller oss rätten att göra rimliga avdrag från återbetalningsbeloppet på grund av värdeminskning om du har använt eller skadat produkten eller förpackningen. Detta inkluderar borttagning av etiketter eller liknande från den ursprungliga produkten. Retur- och bytesrätten gäller inte örhängen och hudvårdsprodukter. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inner emballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.
Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.
Dimoda åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering gällande retur.
För att byta storlek av en vara så måste du själv efter retur göra en ny beställning på dimoda.se
Vid retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Reservationer

Dimoda reserverar sig för slutförsäljning samt att de varorna kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.
Dimoda förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella pris fel.

Integritetspolicy

Vi värnar om dig och din personliga integritet, så att du känner dig trygg när du handlar hos oss. Vi hanterar dina personuppgifter med största omsorg och i enlighet med lagstiftningen.
Här kan du läsa om GDPR och dina rättigheter hos oss.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Dimoda att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Dimoda.se eller genom vår kundtjänst har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta, för att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig att lämna följande information
* ordernummer
* fakturanummer
* titel på de produkter du vill returnera.
Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Vi använder oss av betalningstjänsten Klarna och en återbetalning för en returnerad vara sker via dom. Om du har betalat via kort så återför de pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar Klarna det mot ditt saldo. För vidare frågor hänvisar vi till Klarnas kundtjänst 08-120 120 10 eller klarna.se och sedan logga in på ”mina sidor”.

Force Majeure

Dimoda är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Dimoda följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Företagsuppgifter

Dimoda
Ubbhult Företagshuset
43895 Hällingsjö
Telefon: 0301-43395
e-post: info@dimoda.se
Vårt organisationsnummer är 556937-2393.
Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 09.00-15.00.