Leveransvillkor

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.
Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 1 – 5 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten. Vid slut i lager kan produkt finnas i någon av våra butiker alternativt hos leverantör. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta 7 respektive 20 dagar efter köpttillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel. Vid frågor kontakta kundtjänst

Transport

Vi använder oss av PostNord och DHL som transportörer vid leveranser till utlämningsställe. Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till vår kundtjänst, antingen via telefon 0301-43395 eller via e-post info@dimoda.se.
För leveranser med skrymmande varor och varor som måse skickas på pall, använder vi oss av Postnord Home Delivery.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till PostNords eller DHL:s närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.
Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.
För varor som är skrymmande, exempelvis höga golvljusstakar, större speglar, tavlor o dyl, tillämpas tjänsten Postnord Home Delivery, vilket innebär att du får varan hemkörd direkt till dörren. Fraktkostnaden blir då från 179:-. Måste varan skickas på pall, blir fraktkostnaden från 449:-.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Dimoda tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

Betalningsvillkor

Allmänna

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Dimoda.se. Genom att beställa varor på dimoda.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på dimoda.se.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Dimoda reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

Kortbetalning – Smidigt och säkert

Vi erbjuder våra kunder att betala direkt online med kortbetalning. Ingen kortavgift debiteras. Vi förbehåller oss rätten att neka köpet om kortet saknar giltighet eller om köpesumman inte finns tillgänglig för debitering.
Vi använder oss av Klarna Checkout och de betalningssätt som Ni kan välja på är:
-Faktura
-Delbetalning
-Kortbetalning
-Swish
-Internetbanken
För överiga villkor se Klarna

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 250 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

Priser

Alla priser på dimoda.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning  tillkommer en leveransavgift om den underskrider 999kr.

Bytes och returrätt

Allmänna

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Returfrakten kostar från 49:- om du använder dig av vår returadresslapp, vilket rekommenderas.
Vid hemleverans, är returkostnaden från 100:-, beroende på storleken på varan.
Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte örhängen och hudvårdsprodukter. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.
Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.
Dimoda åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering gällande retur.
För att byta storlek av en vara så måste du själv efter retur göra en ny beställning på dimoda.se
Vid retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Reservationer

Dimoda reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.
Dimoda förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel. Priser kan även variera mellan dimoda.se och butikerna.

Integritetspolicy

Vi värnar om dig och din personliga integritet, så att du känner dig trygg när du handlar hos oss. Vi hanterar dina personuppgifter med största omsorg och i enlighet med lagstiftningen.
Här kan du läsa om GDPR och dina rättigheter hos oss.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Dimoda att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Dimoda.se eller genom vår kundtjänst har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta, för att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig att lämna följande information
* ordernummer
* fakturanummer
* titel på de produkter du vill returnera.
Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Vi använder oss av betalningstjänsten Klarna och en återbetalning för en returnerad vara sker via dom. r. Om du har betalat via kort så återför de pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar Klarna det mot ditt saldo.

Force Majeure

Dimoda är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Dimoda följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Företagsuppgifter

Dimoda

Företagshuset 43895 Hällingsjö
Telefon: 0301-43395
e-post: info@dimoda.se
Vårt organisationsnummer är 556381-7179.
Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 09.00-15.00.