VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Hur handlar jag?

När du hittar en vara du vill köpa väljer du antal och klickar på ”Köp”. Din kundvagn uppdateras med den tillagda varan. Vill du fortsätta handla klickar du runt på sidan och lägger till varor efter hand. Du kan hela tiden ändra antal och ta bort varor direkt i din kundvagn.

När du är klar fortsätter du till kassan. Här kontrollerar du att din kundvagn stämmer, väljer önskat betalsätt och fyller i dina uppgifter. Om du är registrerad hos oss sedan tidigare kan du logga in för att hämta sparade uppgifter.

Klicka på Slutför beställning – klart! Nu skickas din order till oss och du får tillbaka en orderbekräftelse via e-post som ett kvitto på att ordern är mottagen.

Leverans

Till vilka länder levererar vi?

Vi skickar till Sverige, Danmark, Finland, Norge och Tyskland.

Vad kostar frakten?

Inom Sverige kostar frakten från 79:-. Fri frakt gäller på beställningar över 599:-.

Returfrakten kostar från 59:- om du använder dig av vår returadresslapp, vilket rekommenderas.

Hur lång är leveranstiden?

Vi packar dina varor så fort som möjligt. Vanligtvis samma dag annars den första helgfria dagen efter.

Normal leveranstid inom Sverige är 2-3 arbetsdagar, vid populära kampanjer och högtider kan det bli något längre.

Hur levereras min beställning?

Alla paket skickas med DHL, till närmaste utlämningsställe. Du får både ett mejl till den mejladress du angav vid ordertillfället samt ett sms till det mobilnummer du angav vid ordertillfället, när ditt paket finns att hämta.

Kan jag hämta mitt paket i er butik?

Ja, inom Sverige kan du välja att hämta i vår butik som utlämningsställe. Du har även fri returrätt, om du av någon anledning vill lämna tillbaka varan. Detta gäller då retur i butik, inte om du väljer att skicka tillbaka varan.

Var är min order?

När ordern skickas får du en leveransbekräftelse via e-post med ditt pakets spårningsnummer. Du kan spåra din order via länken som finns med där.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Ditt paket ligger kvar hos DHL:s utlämningsställe i 10 dagar innan det skickas det tillbaka till oss. För ej uthämtade paket debiterar vi en avgift om 250 kr för att täcka frakt- och hanteringskostnader.

Hur ändrar jag eller avbokar min beställning?

Kontakta Kundtjänst omgående via mejl, om du vill ändra något på din order. Eftersom vi packar våra leveranser så snart vi har fått in dem går det inte alltid att ändra en beställning. Har vi redan hunnit skicka din order gäller våra standardvillkor för returer.

Varför har jag inte fått alla varor?

Det händer ibland att lagersaldot inte stämde på den saknade produkten när du gjorde din beställning. Vi restnoterar inga produkter och varan kommer därför inte i efterhand. I samband med att din order lämnar vårt lager, debiterades du endast med beloppet för de produkter som faktiskt skickades.

Byte & Retur

Hur länge har jag öppet köp?

Du har lagstadgad ångerrätt i 14 dagar från det att du tagit emot varan.

Hur byter eller returnerar jag en vara?

Vid byte eller retur, sker det med DHL, tillbaka till vårt e-handelslager, men du står då själv för returfrakten på 59:-.

Vad händer om en vara blivit skadad i transporten?

Kontakta Kundtjänst via mejl info@dimoda.se, så hjälper de dig. Ange ordernummer, reklamationsorsak och bifoga gärna bilder på den skadade varan så har vi lättare att hantera ditt ärende. Detta ska ske inom fem dagar från uthämtningsdatum.

Jag har skickat tillbaka mina varor, när får jag mina pengar?

Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi tagit emot returen. Dimoda ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss, vi rekommenderar därför att du skickar din retur med vår returetikett, som är spårbart samt kontaktar info@dimoda.se och meddelar att din retur är på väg.

Sortiment & Priser

Är det samma sortiment och priser på dimoda.se som i butik?

Till största del är sortiment och priser samma i e-handeln som i butik, men avvikelser kan förekomma. Vi säljer t ex inte varor som är för skrymmande att skicka i e-handeln. Prisavvikelser kan förekomma, främst på utgående produkter.

När jag la en vara i varukorgen fanns den, men när jag kommer till kassan är den slutsåld.

Varan reserveras till dig först vid bekräftad beställning i kassan. Vid enstaka tillfällen kan det hända att någon annan kund hinner köpa den sista innan den hunnit reserverats, trots att den ligger i din varukorg.

Kan jag reservera en vara?

Nej, det kan du inte. Men du kan se på produkten när den kommer in i lager igen.

Övriga frågor

Var finns er butik?

Vår butik ligger i anslutning till vårt e-handelslager. Mitt ute i de västgötska skogarna, i en liten ort som heter Ubbhult. Adress och kontaktuppgifter till vår butik hittar du här>>

Jag har en fråga jag inte hittar svar på?

Du är alltid välkommen att kontakta Kundtjänst om du har en fråga som du inte hittar svar på. Telefon 0301-43395 eller mejl info@dimoda.se

Hur kontaktar jag er?

Det enklast sättet att komma i kontakt med oss är att skicka ett mejl till Kundtjänst . Ange gärna ditt ordernummer i meddelandet så kan vi lättare hjälpa dig. Vår ambition är att svara på ditt mejl inom 24 timmar på vardagar.

Du kan även kontakta Kundtjänst via telefon på 0301-43395 mellan kl 9-15 helgfria vardagar.