Frågor & Svar

Om du föredrar att prata med en verklig människa kan du nå vår glada kundtjänst på tel. 0301-43395 eller via e-post (nedan).

FAQ - Vanliga frågor & svar

HITTAR DU INTE SVARET PÅ DIN FRÅGA HÄR, KONTAKTA OSS GÄRNA PÅ TEL. 0301-433 95 ELLER VIA E-POST INFO@DIMODA.SE.

Om Dimoda

Var kommer namnet Dimoda ifrån?

Dimoda betyder trender/modern fritt översatt från italienskan. Familjen inspireras av Italien och vårt klädmärke Mirelle Design tillverkas där. Därför blev det naturligt att även välja ett butiksnamn inspirerat från Italien.

Var tillverkas produkterna?

Klädvarumärket Mirelle Design tillverkas nästan uteslutande i Italien. Våra jeansmärken är franska, men tillverkas i Kina.

Vad kännetecknar Dimoda som varumärke?

Är du en kvinna som går din egen väg, har din personliga stil och kanske vill sticka ut? Välkommen till oss och vår värld av mode och accessoarer som förhöjer din personliga stil.

Leverans & Retur

Vi använder alla större transportörer och lokala kurirpartners. Du kommer att bli ombedd att välja en leveransmetod vid kassan.

Hur lång är leveranstiden?

Beställningar som läggs innan kl. 13 skickas normalt samma dag och tar 1-3 dagar att leverera hem till dig. Beställningar som läggs efter kl. 13 skickas ut dagen efter och kan därför dröja 2-3 dagar. Om du beställer produkter på helgen eller helgdagar, skickas din order närmast efterföljande vardag och tar sedan 1-3 dagar att komma fram till dig. Om du undrar något över din order eller när dina varor beräkna komma kan du alltid kontakta oss på tel. 0301-433 95 eller e-post info@dimoda.se

Till vilka länder skickar ni?

Sverige, Danmark, Finland och övriga Europa.

Vad kostar frakten?

Inom Sverige kostar standardfrakten 49kr, fri frakt vid köp över 499kr.

Till Europa kostar standardfrakt 99kr.

Vänligen se aktuella fraktpriser för alla tillgängliga fraktalternativ i kassan.

Vad gör jag om jag inte fått någon orderbekräftelse?

Om du inte har fått någon orderbekräftelse i inkorgen, kollat att den inte hamnat i skräpposten och det har gått mer än 2 timmar, kontakta oss på tel. 0301-433 95 eller e-post info@dimoda.se med ditt för- och efternamn och gärna ordernummer så hjälper vi dig.

Jag har inte fått någon AVI/SMS/E-POST om att mitt paket har anlänt?

Om du inte har fått en avisering inom 5 dagar från det att du har beställt / fått mejl om att beställningen är skickad, ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@dimoda.se med ditt namn och ordernummer så hjälper vi dig. En leverans tar normalt max 5 arbetsdagar, så om ditt paket dröjer längre än så, har något troligen blivit fel.

Hur gör jag en retur?

Om du vill göra en retur, kontaktar du vår kundtjänst antingen via tel. 0301-433 95 eller e-post info@dimoda.se så hjälper vi dig hur du ska gå tillväga.

Hur gör jag om jag ångrar mig och inte vill ha det som jag har beställt?

Se ovan om returer.

Vad gör jag om en vara saknas eller är defekt?

Kontakta vår kundtjänst på tel. 0301-433 95, via e-post på info@dimoda.se eller via kontaktformuläret på sajten så hjälper vi dig.

Komma i kontakt

Har du frågor om din beställning eller en rent allmän fråga?